Polityka prywatności strony www.raftrans.com.pl

Wersja 1.0 z dnia 01.05.2025 r.

I  Preambuła

Niniejszy dokument stanowi uzupełnienie informacji określonych w regulaminie strony internetowej i przedstawia zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych, zgodnie z przepisami Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

W niniejszym dokumencie opisane zostały zasady przetwarzania Państwa danych osobowych jako użytkowników strony internetowej https://www.raftrans.com.pl oraz usług na niej dostępnych.

Informujemy, że wszelkie dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania i ochrony Państwa danych osobowych, a także realizacji przysługujących Państwu praw dostępne są również pod adresem: https://www.raftrans.com.pl w zakładce RODO.

 

II  Definicje oraz przydatne informacje

Co to jest RODO?

RODO to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”).

Czym są dane osobowe i co oznacza ich przetwarzanie?

Dane osobowe oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”). Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.

Przetwarzaniem danych osobowych jest każda czynność dokonana na danych osobowych, niezależnie od tego, czy jest dokonywana w sposób zautomatyzowany czy nie, np. zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.

Kim jest administrator danych osobowych?

Administratorem danych osobowych jest osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, który samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. W odniesieniu do informacji zawartych w niniejszej Polityce Prywatności, administratorem Państwa danych osobowych jest Raf Trans Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie ul. Pasaż Ursynowski 9 paw. 4B, 02-782 Warszawa.

Kim jest Inspektor Ochrony Danych?

Inspektor Ochrony Danych to niezależny specjalista który z jednej strony wspiera administratora w realizacji obowiązków wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych a z drugiej zaś strony jest punktem kontaktowym dla osób, których dane osobowe przetwarza administrator. Mają Państwo prawo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych w każdej sprawie dotyczącej Państwa danych osobowych.

Kiedy niniejsza Polityka prywatności ma zastosowanie?

Niniejsza polityka prywatności ma zastosowanie w sytuacji, gdy odwiedzają Państwo naszą stronę internetową, w ten sposób stajemy się administratorem Państwa danych osobowych, niezależnie czy dane te pozyskaliśmy bezpośrednio od Państwa czy zostały one pozyskane z innych źródeł.

 

III  Informacja o

Administratorem danych osobowych użytkowników strony www jest Raf Trans Sp. z o. o.
z siedzibą w Warszawie, ul. Pasaż Ursynowski 9 paw. 4B, 02-782 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS 0000161497, numer NIP 9512075477, REGON 015479583 o kapitale zakładowym w wysokości 50 000 zł.

Mają Państwo prawo skontaktować się z nami, korzystając ze wskazanych poniżej kanałów komunikacji:

  • wysyłając nam wiadomość na adres e-mail: biuro@raftrans.com.pl
  • za pośrednictwem korespondencji tradycyjnej, przesłanej pod adres:
    Raf Trans Sp. z o. o.
    ul. Pasaż Ursynowski 9 paw. 4B,
    02-782 Warszawa,
    z dopiskiem „dane osobowe”.

 

IV  Inspektor Ochrony Danych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, funkcję tę pełni Pan Maciej Kłos, z którym mają Państwo prawo się skontaktować w sytuacji każdej niejasności dotyczącej przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych.

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest za pośrednictwem jednego ze wskazanych poniżej kanałów komunikacji:

  • poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail: iod@raftrans.com.pl
  • za pośrednictwem korespondencji tradycyjnej, przesłanej pod adres:
    Raf Trans Sp. z o. o.
    ul. Pasaż Ursynowski 9 paw. 4B,
    02-782 Warszawa,
    z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych”.

 

V  Cele, podstawy prawne, zakres oraz okres przetwarzania danych osobowych

Zakres danych osobowych, które przetwarzamy jest uzależniony od rodzaju Państwa aktywności na naszej stronie internetowej. Poniżej prezentujemy Państwu cele, podstawy prawne, zakres oraz okres przetwarzania Państwa danych osobowych:

1. Cel zbierania danych osobowych

Państwa dane osobowe zbieramy w jednym z poniżej definiowanych celów:

  • zarządzanie i dostosowywanie strony internetowej,
  • umożliwienie Państwu nawiązania z nami kontaktu,
  • umożliwienie Państwu odwiedzenia naszych mediów społecznościowych,
2. Zakres, podstawa prawna oraz okres przetwarzania danych:

a)  W przypadku zarządzania stroną internetową:

W trakcie odwiedzin naszej strony internetowej dochodzi do ustanowienia połączenia z Państwa przeglądarką internetową. Pobrane w trakcie tej czynności informacje przechowywane są tymczasowo i służą one właściwemu wyświetlaniu strony www.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych dla określonego celu przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora – Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO

b)  W przypadku kontaktu z administratorem:

Na naszej stronie internetowej zamieściliśmy formularz kontaktowy a także dane kontaktowe, dzięki którym mogą Państwo skontaktować się z nami. Poniżej wskazujemy zakres przetwarzania Państwa danych osobowych w przypadku kontaktu za pośrednictwem:

  • Poczty elektronicznej: imię i nazwisko; adres e-mail; oraz inne dane, które stanowić mogą treść korespondencji.
  • Połączenia telefonicznego: imię i nazwisko; numer telefonu; oraz inne dane, które mogą zostać podane w trakcie rozmowy telefonicznej.
  • Formularza kontaktowego: imię i nazwisko; numer telefonu; adres e-mail; oraz inne dane, które mogą stanowić treść korespondencji.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych dla określonego celu przetwarzania jest:

  • realizacja umowy lub działania podejmowane przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą – Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
  • prawnie uzasadniony interes administratora w zakresie obsługi korespondencji oraz w ramach obrony przed roszczeniami lub dochodzenia roszczeń – Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Państwa dane osobowe przetwarzane będą przez okres wynikający z przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych, liczony od dnia zakończenia prowadzonej korespondencji lub ustania relacji z administratorem.

c)  W przypadku odwiedzenia naszych mediów społecznościowych:

Na naszej stronie internetowej zamieściliśmy link do naszych profili w serwisach społecznościowych. Jeśli skorzystają Państwo z zamieszczonego linku do naszych mediów społecznościowych, wówczas Państwa dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z naszą polityką prywatności dotyczącą mediów społecznościowych, której treść dostępna jest pod adresem: https://www.raftrans.com.pl w zakładce RODO.

 

VI  Cookies

Na naszej stronie internetowej stosowane są pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) czyli pliki, które zapisywane są na urządzeniu (komputer, smartfon, tablet), na którym zainstalowana jest przeglądarka internetowa, za pomocą której odwiedzają Państwo naszą stronę internetową.

Administrator domyślnie stosuje jedynie te pliki cookies, bez których strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie. W pozostałym zakresie wykorzystanie innego rodzaju plików cookies jest uzależnione od Państwa decyzji.

Informujemy, iż na naszej stronie internetowej stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.

Na naszej stronie internetowej stosowane są następujące rodzaje plików cookies:

  • „Niezbędne” – pliki cookies przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.
  • Cookies bezpieczeństwa – pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu.
  • „Wydajnościowe” – pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu.
  • „Funkcjonalne” – pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
  • „Reklamowe” – pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Użytkownicy mogą zablokować usługę Analytics dla reklam displayowych oraz dostosowywać reklamy w sieci reklamowej Google w Menedżerze preferencji reklam. Można również pobrać program blokujący Google Analytics ze strony https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/.

Poniżej przedstawiamy Państwu informacje dotyczące możliwości blokowania plików cookies z poziomu najpopularniejszych przeglądarek internetowych:

 

VII  Konieczność podania danych osobowych

Podanie danych osobowych jest w pełni dobrowolne i uzależnione od Państwa decyzji, jednakże, aby skorzystać z możliwości uzyskania oferty lub uzyskać inne informacje na nasz temat, podanie danych osobowych jest niezbędne, w innym przypadku nie będziemy w stanie zaprezentować Państwu oferty lub przygotować dla Państwa oczekiwanych informacji.

 

VIII  Odbiorcy Państwa danych osobowych

1.  Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane:

a) podmiotom, które wykonują czynności niezbędne do świadczenia przez administratora usług, w takim przypadku przekazanie Państwa danych osobowych następuje na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych z zastosowaniem odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych. Podmioty, którym administrator może przekazać Państwa dane osobowe w związku z wykonywaniem usług to m.in:

  • podmioty, które dostarczają usługi hostingowe
    (np. serwer, poczta elektroniczna itp.);
  • podmioty, które dostarczają oprogramowanie, z którego korzysta administrator
    (np. dostawcy oprogramowania służącego do obsługi poczty elektronicznej itp.);
  • podmioty świadczące usługi wsparcia IT
    (np. podmioty, które wspierają administratora w zarządzaniu i utrzymywaniu systemów teleinformatycznych);

b) podmiotom lub stronom do tego uprawnionym na podstawie przepisów prawa (np. mogą one zostać przekazane organom publicznym w związku z obowiązkiem prawnym, obligującym administratora do przekazania Państwa danych osobowych);

c) na podstawie Państwa żądania.

2.  Transfer danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)

Danych osobowych nie zamierzamy przekazywać do tzw. państw trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię), gdy nie jest to niezbędne do właściwego i zgodnego z prawem świadczenia usług. Jeśli jednak pojawi się taka potrzeba, możemy to zrobić, zapewniając odpowiedni poziom ochrony tych danych i stosując odpowiednie przepisy prawne.

W przypadku podmiotów mających swoją siedzibę w Państwach co do których Komisja Europejska stwierdziła odpowiedni poziom ochrony danych osobowych zastosowanie mają standardowe klauzule umowne lub umowa dotycząca powierzenia przetwarzania Państwa danych osobowych, w zależności od przyjętych przez Komisję Europejską wytycznych dla danego Państwa lub organizacji międzynarodowej.

 

IX  Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie

Gdy odwiedzają Państwo naszą stronę internetową, Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednakże domyślnie nie dochodzi do podejmowania decyzji mającej istotny wpływ na Państwa, czyli tego rodzaju przetwarzanie nie wywołuje wobec Państwa skutków prawnych jak również nie wpływa na Państwa sytuację.

X  Źródło pochodzenia danych osobowych

Państwa dane osobowe, które przetwarzamy w związku z Państwa aktywnością na naszej stronie internetowej, pochodzą bezpośrednio od Państwa.

XI  Przysługujące Państwu prawa

W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:

  • Prawo dostępu oraz uzyskania kopii danych, zgodnie z art. 15 RODO;
  • Prawo do sprostowania danych, zgodnie z art. 16 RODO;
  • Prawo do usunięcia danych osobowych, zgodnie z art. 17 RODO;
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, zgodnie z art. 18 RODO;
  • Prawo do przenoszenia danych osobowych, zgodnie z art. 20 RODO;
  • Prawo do sprzeciwu na przetwarzanie Państwa danych osobowych w związku z Państwa szczególną sytuacją, zgodnie z art. 21 RODO;
  • Prawo do niepodlegania decyzjom opartym o zautomatyzowane przetwarzanie, w tym profilowanie, zgodnie z art. 22 RODO;
  • Prawo do zgłoszenia skargi na działania administratora, zgodnie z art. 77 RODO

Swoje żądanie dotyczące realizacji przysługujących Państwu praw można skierować do nas w dowolnym momencie, wysyłając wiadomość e-mail na adres: biuro@raftrans.com.pl lub za pośrednictwem korespondencji tradycyjnej, przesłanej na adres administratora z dopiskiem “dane osobowe”.

Prawo skargi zrealizują Państwo poprzez skierowanie stosownego wniosku do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, wszelkie niezbędne informacje w tym zakresie uzyskają Państwo pod adresem: www.uodo.gov.pl Prosimy pamiętać, iż zanim zdecydują się Państwo na wniesienie skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych swoje zastrzeżenia mogą Państwo wnieść do Inspektora Ochrony Danych, pisząc na adres e-mail: iod@raftrans.com.pl lub korzystając z innych, wskazanych w niniejszej polityce kanałów komunikacji.


XII  Bezpieczeństwo

Dokładamy wszelkich starań, aby chronić użytkowników przed nieuprawnionym dostępem, nieautoryzowaną modyfikacją, ujawnieniem oraz zniszczeniem informacji znajdujących się w posiadaniu administratora, w szczególności:

  • kontrolujemy nasze metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji, w tym fizyczne środki bezpieczeństwa, aby chronić dane przed nieuprawnionym dostępem;
  • współpracujemy wyłącznie z tymi podmiotami, które gwarantują przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych w tym w szczególności przepisów RODO;
  • nieustannie podnosimy poziom bezpieczeństwa naszych systemów informatycznych, aby ich zabezpieczenia były aktualne względem wszelkich cyberzagrożeń oraz aby korzystanie z naszych usług odbywało się w sposób bezpieczny i komfortowy dla Państwa;
  • udzielamy dostępu do danych osobowych jedynie tym pracownikom, kontrahentom i przedstawicielom, którzy posiadają niezbędną wiedzę i kwalifikacje, aby podczas przetwarzania danych osobowych gwarantować ich bezpieczeństwo oraz ochronę przed nieautoryzowanym ujawnieniem lub modyfikacją;
  • nieustannie monitorujemy ryzyko związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, a w sytuacji, gdy uznamy, iż dany proces może wiązać się z potencjalnym naruszeniem ochrony Państwa danych osobowych, podejmujemy niezbędne środki w celu eliminacji takiego ryzyka;
  • wszelkie procesy związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych realizowane są zgodnie z zasadą transparentności, gwarantujemy Państwu pełną kontrolę nad wszelkimi operacjami w ramach których przetwarzamy Państwa dane osobowe;
  • przy projektowaniu udostępnionych dla Państwa usług zawsze stosujemy zasady: „ochrony danych w fazie projektowania” (privacy by design), oraz „domyślnej ochrony danych” (privacy by default).

 

XIII  Skargi, wątpliwości i pytania

Jakiekolwiek pytania, zastrzeżenia lub wątpliwości dotyczące treści niniejszej polityki prywatności lub sposobu, w jaki przetwarzamy Państwa dane osobowe, prosimy kierować mailowo wraz ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi skargi na adres: biuro@raftrans.com.pl lub za pośrednictwem korespondencji tradycyjnej, przesłanej na adres administratora.

Wszelkie otrzymane skargi zostaną rozpatrzone i udzielimy na nie odpowiedzi w terminie do 14 dni.

 

XIV  Postanowienia końcowe

Niniejsza Polityka prywatności może ulegać zmianom. Wszelkie zmiany Polityki prywatności będą publikowane na naszej stronie internetowej oraz w określonych przypadkach, informacja o zmianach będzie kierowana bezpośrednio do użytkownika.

Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania i ochrony Państwa danych osobowych, jak i realizacji przysługujących Państwu praw dostępne są pod adresem: https://www.raftrans.com.pl w zakładce RODO.

 

Wersja dokumentu 1.0 | Ostatnia aktualizacja niniejszego dokumentu miała miejsce dnia 01.05.2025 r.